Παρασκευή, 18 Ιανουαρίου 2013

«Το “κοκτέιλ” μου ήταν μόνο η ΕPO. Έκανα μεταγγίσεις αίματος, αλλά αυτά τα δικαιολογούσε η υγεία μου (σ.σ. καρκίνος στα γεννητικά όργανα)».

ΤΑ ΠΑΡΑΔΕΧΘΗΚΕ (ΣΧΕΔΟΝ) ΟΛΑ Ο ΑΜΕΡΙΚΑΝΟΣ
Το «ναι» του σκανδάλου από τον Άρμστρονγκ (vds)
Το «ναι» του σκανδάλου από τον Άρμστρονγκ (vds)
«Ναι» απάντησε ξερά ο Λανς Άρμστρονγκ στην ερώτηση της Όπρα Γουίνφρι αν έχει κάνει χρήση απαγορευμένων ουσιών. Ο Αμερικανός ποδηλάτης, με μία λέξη τριών γραμμάτων, ένα απλό «ναι» δηλαδή, παραδέχθηκε το μεγαλύτερο σκάνδαλο ντόπινγκ στον παγκόσμιο αθλητισμό και έβαλε τέλος στην επίμονη άρνησή του πως κατέκτησε «καθαρός» τους επτά Γύρους Γαλλίας.

Ο Άρμστρονγκ, ένα είδωλο που καταρρέει, χαρακτήρισε τον εαυτό του «ελαττωματικό χαρακτήρα», ενώ στη «βροχή» ερωτήσεων της Όπρα για το αν έχει κάνει χρήση ειδικών φαρμάκων, αν έκανε μεταγγίσεις αίματος κλπ, απαντούσε απλά με ένα «ναι».

Στην ερώτηση γιατί τόσο καιρό έλεγε ψέματα, δεν είχε απάντηση... «Δεν ξέρω... Δεν έχω καμιά σπουδαία απάντηση να δώσω. Ίσως είναι αργά (σ.σ. να παραδέχεται την ενοχή του) και αυτό είναι το λάθος μου».
Ο Αμερικανός παρουσιάστηκε για πρώτη φορά μετανοιωμένος... «Δεν θέλω να κατηγορήσω κανέναν. Είμαι εδώ ξέροντας τα λάθη μου. Σε όλη την υπόλοιπη ζωή μου θα προσπαθήσω να κερδίσω ξανά την εμπιστοσύνη του κόσμου»!
Στη συνέχεια εξήγησε πως τότε δεν καταλάβαινε πως «έκλεβε» και ήταν σίγουρος πως δεν θα τον πιάσουν ποτέ, αλλά άρχισε να ανησυχεί όταν οι έλεγχοι βελτιώνονταν και γίνονταν πιο αυστηροί. Η τελευταία φορά που ντοπαρίστηκε ήταν το 2005, στην έβδομη νίκη του στον Γύρο Γαλλίας.

«Έψαχνα να βρω την ερμηνεία του εξαπατώ για να αποκτήσω πλεονέκτημα. Δεν το έβλεπα έτσι όμως. Δεν το θεωρώ απάτη. Ήταν μέρος του παιχνιδιού», προσπάθησε να εξηγήσει, ενώ αρνήθηκε πως το 2001 δεν πέρασε «καθαρός» από αντιντόπινγκ κοντρόλ και πλήρωσε τους πάντες για να καλύψουν το αποτέλεσμα. «Αυτό δεν είναι αλήθεια. Δεν υπήρχε “θετικό” δείγμα. Δεν πλήρωσα κανέναν», είπε.
Διέψευσε επίσης πως πίεζε τους συναθλητές του να ντοπαριστούν, ενώ ερωτηθείς για το αγαπημένο του «ναρκωτικό» απάντησε: «Το “κοκτέιλ” μου ήταν μόνο η ΕPO. Έκανα μεταγγίσεις αίματος, αλλά αυτά τα δικαιολογούσε η υγεία μου (σ.σ. καρκίνος στα γεννητικά όργανα)».
«Είμαι ελαττωματικός. Βαθιά ελαττωματικός. Πιστεύω πως όλοι έχουμε τα ελαττώματά μας», πρόσθεσε και συνέχισε: «Αγαπώ την ποδηλασία και ξέρω πως ο κόσμος σκέφτεται πως δεν σεβάστηκα το άθλημα», ενώ όταν ρωτήθηκε αν θα βοηθήσει τους «ειδικούς» να βάλουν τέλος στο ντόπινγκ, απάντησε: «Αν με καλέσουν θα είμαι ο πρώτος που θα βρεθώ εκεί».

Επιμέλεια: Δήμητρα Σώκου
ΔΕΙΤΕ ΤΗΝ ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ  http://www.sentragoal.gr/article.asp?catid=16496&subid=2&pubid=129269782